esmaspäev, veebruar 09, 2009

Lasanje

Täna ma tegin esimest korda elus lasanjet, ja see oli teist korda kui ma seda sõin. Eks aastatetagune mälestus Vanemuise õppehoone söökla lasanjest on visa kustuma, ei mäletagi, et oleks kunagi veel midagi nii õudset söönud!

Mul aeg-ajalt ikka juhtub sekka impulsiivseid oste kui poes käin ja tavaliselt on tegu loomulikult mingi soodukaga :). Nii ma köögikappides suurpuhastust tehes lasanjeplaadid leidsingi ja üllatus üllatus, ei olnudki veel aegnunud, nagu tavaliselt selliste “ahh igaks juhuks võtan” ostudega juhtub :)!

Ma olen üsna vaimustuses Jamie viimasest raamatust, seni on kõik mida proovinud olen, umbe head välja kukkunud. Seekord siis lasanje tema raaamtust.
Ainus asi, mis kaua aega võtab on kaste, aga selle keetsin ma juba eelmisel päeval valmis, nii, et lao aga kihid vormi ja ahju!

Lasanje

Bolognese kaste:
2 viilu suitsupeekonit
2 keskmist sibulat
2 küüslauguküünt
2 porgandit
2 sellerivart
oliiviõli
2 tl kuivatatud punet
500 g hakkliha
2 purki purustatud tomateid
soola, pipart
värsket basiilikut
50 g parmesani juustu
Lasanje jaoks:
250 g lasanjeplaate
500 g creme fraiche’i
100 g parmesani juustu
1 küps tomat

1. Lõika peekon kuubikuteks. Haki sibulad, küüslauk, porgandid ja seller.

2. Kuumuta pannil oliiviõli ja prae peekon koos punega kuldseks. Lisa pannile juurviljad ja kuumuta neid kusagil 7 minutit kuni nad pehmenevad.

3. Lisa juurde hakkliha ja purustatud tomatid. Kalla juurde kaks tomatipurgitäit vett. Maitsesta soola ja piparaga.

4. Kui segu keema tõuseb, keera kuumus väiksemaks ning lase tasasel tulel kaane all podiseda 45 minutit, aeg-ajalt liigutades.

5. Tõsta kaste tulelt, sega juurde hakitud basiilik ja riivitud parmesani juust .

6. Pane ahi sooja 190 kraadi peale.

7. Hoia lasanjeplaate mõni minut keevas vees, et nad pehmeneksid natuke. Kurna plaadid ja kuivata köögipaberiga liigne vesi.

8. Vala kolmandik kastmes vormi, kata lasanjeplaatidega ning nende peale määri kolmandik creme fraiche’i kogusest ning selle peale omakorda neljandik riivitud parmesani juustust. Lisa järgmine kiht lasanjeplaate ning korda kihte kuni kõik koostisosad on otsas. Viimane kiht peab olema creme fraiche ja riivitud parmesani juust. Aseta juustu peale tomativiilud ning basiilikulehed ja nirista üle oliiviõliga.

9. Kata vorm fooliumiga ning küpseta 20 minutit. Eemalda foolium ja küpseta veel 45 minutit kuni lasanje on pealt kuldne.

enne ahjupanekut

Minu variant: Mul väike ahjuvorm, seega tegin ainult poole retseptis ette antud kogusest, aga isegi seda on rohkem kui küllalt. creme fraiche’I polnud kusagilt võtta ja ise teha ka ei viitsinud, panin hoopis hapukoort, aga see maitses ka hea. Peekonit panin mingi 100 g, sest kaks viilu oli ikka liiga vähe minu arvates, et mingit maitset tunda :).

Hinnang: hirmus hea, nüüd saan aru küll, miks Garfield seda kahe suupoolega vitsutas :).
Valmis!

Retsepti algallikas: Jamie Oliver "Jamie's Ministry of Food"

3 kommentaari:

Pille ütles ...

Meile meeldis ka see lasanje väga. Kasutasin samuti tavalist hapukoort ja peekonit panin ikka kohe 100 g :)

R. ütles ...

Seda minagi, et pole mõtet mingi kahe viilu peekoniga üldse panni määrima hakatagi :).

Anonüümne ütles ...

I do not even know hoω I еndеd up here,
but I thought this ρоst was good. I do not know who you are but definitelу you're going to a famous blogger if you aren't alrеady
;) Cheers!

Here iѕ my site ... fantasticpaleorecipes.com
My web blog - paleo diet for weight loss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...