reede, märts 27, 2009

Rummipätsid

Mulle meeldivad kaerahelbed, eriti kui need on küpsise sees, kuigi häda korral läheb isegi puder loosi :).
Neid rummipätse olen ma vist teinud vahelduva eduga niikaua kui ma mäletan, järelikult on ikka head küll :).

Rummipätsid

125 g margariini
3 muna
1 ¼ dl suhkrut
100 g rosinaid
natuke rummi
4 spl kakaod
5 dl kaerahelbeid
1 tll vanilje ekstrakti
1 dl jahu
1 tl küpsetuspulbrit

1. Pane rosinad rummiga likku.

2. Sulata margariin.

3. Klopi munad suhkruga lahti ning lisa munavahule kakao, rummis leotatud rosinad ja vanilje ekstrakt.

4. Lisa juurde kaerahelbed , küpsetuspulbriga segatud jahu ning vala juurde sulatatud margariin.

5. Vormi tainast lusikaga pallid, aseta küpsetusplaadile ning vajuta kergelt kahvliga lapikuks.

6. Küpseta 180 kraadi juures 18-20 minutit.


Minu versioon: Ma olen avastanud, et kõige parem margariin küpsetamiseks on „Hea margariin“. Küpsiste sees kasutan ma alati täisterakaerahelbeid, jätavad parema tekstuuri minu meelest. Säästumarketist saab neid mingi kaheksa krooniga, kuigi kui veab, saab kuue krooniga ka :).
Kõige tähtsam on pätse mitte üle küpsetada, nad ei tohi jääda liiga pehmeks, aga kivikõva ja krõbedana pole nad ka päris need.
Parima taigna saab siis, kui kasutada just külmkapist võetud mune ning nende hulka segada kuum margariin. Munad jahutavad margariini segamise ajal just niipalju maha, et tainas saavutab täpselt paraja konsistentsi, et neist pätsikesi vormida.

Hinnang: Minu lemmik kaerahelbeküpsised, eriti head leigelt külma piimaga, kuigi jahtunult teega on ka väga maitsvad.

2 kommentaari:

kokkaja ütles ...

Tõesti väga maitsvad! Aitäh retsepti jagamast!

R. ütles ...

Tore, et küpsised maitsesid!

See on üks selliseid retsepte, mida ma ikka nii korra kuus teen, kui väga lunitakse, siis rohkem ka :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...