esmaspäev, mai 25, 2009

Madeleine koogikesed

Ma broneerisin mingi miljon aega tagasi soodsalt ühe Helsingi kruiisi möödunud laupäevaks, arvates, et mai lõpus on piisavalt soe ja kuiv, ja eks mul oli igasugu vidinaid ka tarvis, mida minu teada ainult Soomest saab, üks neist mini-madeleine’i vorm :). Kuna ilm ei paistnud midagi head tõotavat, siis hakkasin uurima, kas Eestist ka madeleine’i vormi saada õnnestuks, suurte koogikeste vormi ostsin just Helsingist kui viimati käisin, ja ei jõudnud ennast ära kiruda, et miks väiksemat ka ei ostnud, no see ahnus ikka, mis muud :).

Helistasin juba pea pool ilma läbi ja isegi ühest kohast leidsin, aga ainult tellimise peale ja ikka päris krõbeda hinnaga, mille peale ihnuskoi minus pead tõstis, ja ütlesin tädile telefoni otsas, et ma natuke mõtlen :). Sama õhtul nagu muuseas, täiesti plaaniväliselt, astusin Realiseerimiskeskusesse sisse ja mida ma näen, mini-madeleine’i vorm ja maksab ainult pea 50 krooni ja kusjuures täiesti korraliku firma vorm veel pealekauba!

No tõesõna, sellised asjad juhtuvad ainult minuga, sest see pole esimene kord, kui ma terve maailma oma tahtmistega peapeale pööran, ja siis külapoest puhtjuhuslikult leian selle, mida mul vaja oli:).

Madeleine koogikesed

2/3 tassi (75g) jahu
1 tl küpsetuspulbrit
natuke soola
2 suurt muna
6 spl suhkrut
1 spl heledat pruuni suhkrut
¼ tl vanilliekstrakti
½ sidruni riivitud koor
6 spl sulatatud võid
1 tl mett

Peale raputamiseks:
tuhksuhkrut

1. Vahusta kergelt toasoojad munad kahe suhkruga.

2. Sega kausis omavahel jahu, küpsetuspulber ning sool.

3. Lisa munavahule jahusegu, sega õrnalt ühtlaseks. Edasi lisa vaniljeekstrakt ja riivitud sidrunikoor. Sega.

4. Lisa taignale jahutatud ja sulatatud või nign kõige lõpuks mesi.

5. Kata tainas toidukilega ning pane külmkappi. Tainas peab olema külmas vähemalt 30 minutit, aga võid hoida ka kuni 2 ööpäeva.

6. Pane ahi sooja 220 kraadi peale.

7. Jaga tainas pisikestesse madeleine vormidesse ning küpseta 7-10minutit. Kuni koogikeste servad muutuvad kuldseks.


Minu versioon: ajasin retseptist näpuga täpselt järge ja panin kõiki aineid niipalju kui kästi. Juba tainas maitses hea, mis siis veel valmis koogikestest rääkida. Panin pea terve vormitäie kruusi kohviga pintslisse :).

Hinnag: ilusad nunnud koogikesed ja maitsevad taevalikult, kui üle ei küpseta :).

Retsepti algallikas: Dorie Greenspan "Baking: From My Home to Yours"

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

mina ka pingsalt otsisin kust küll saada madeleine vorme ja nii kui ma su postitust lugesin, seadsin sammud realiseerimiskeskusesse, saingi viimase vormi, oleks küll kaht vormikest soovinud, saab korraga rohkem küpsetada.
eile jõudsin siis küpsetamiseni, esimese laari küpsetasin üle aga muidu väga mõnusad koogikesed, njämm. tänud sulle!!!

R. ütles ...

Tore, et minu kaubandusvihjetest kellegile ka kasu oli :).

Timothy Kober ütles ...

Kas teil on vaja laenu? Siin on võimalus rahalises olukorras olevatele inimestele ja neile, kes soovivad oma elus rahalist tõusu, anname laenu väga mõistliku intressimääraga, anname välja igasuguse laenu võla laenu, ärilaenu, meditsiinilaenu, eluasemelaenu, üliõpilast laenu jne, et aidata rahval finantskriisist. Ettevõtte nimi: PLUTO CREDIT FINANCE HOME. Võta meiega ühendust juba täna
Rahalise abi e-post: plutocreditfinancier@gmail.com
Mida: +18474539904

Anonymous ütles ...

Tere kõigile, mind on pettnud nii palju ettevõtteid, kes on väitnud, et nad on tõelised laenuandjad, kuid kõik minu jõupingutused on olnud asjata, olen kaotanud rohkem kui 3500 eurot võltslaenuandjatele, kellele nad väidavad, et nad ei ole. Kuni mu sõber tutvustas mulle õiget laenuandjat, kellega ühendust võtsin, ja sain neilt vaid 48 tunniga edukalt laenu, soovitaksin kõigil, kes laenu otsivad, kartmata temaga e-posti teel ühendust võtta: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447883183014

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...