esmaspäev, detsember 15, 2008

Loomaliha Burgundia moodi

Laupäeva õhtul tuli blondiinil suurepärane mõte vaadata filmi “Mõistus ja tunded” ja sinna kõrvale juua klaas-kaks veini.

Ma ostsin mingi aeg tagasi kasti kuiva punast veini, kes seda enam mäletab, mis jaoks, aga kapis ta mul seisis. Ma olen küll näinud, et neil pakkidel on kraanid küljes kuskaudu voolab vein välja, aga ega see ometi ei tähenda, et MINA peaks seda kaudu veini kätte saama :). Selle asemel, et järgida kasutusjuhendit, ja tõmmata kui tõmmata kästi, lõin mina hoopis noa sisse. Igatahes sellise vaimuvälgatuse tulemusena on mul morsikann ning kolm purki veini täis :).

Lappasin pühapäeval oma retseptikaustu, äkki on mõni retsept, kus läheb punast veini vaja, ja mitte mingi lusikatäis, vaid ikka suuremas koguses. Silma jäi Gordon Ramsay Burgundia loomaliha, olin selle mingil põhjusel BBC GoodFood’i lehelt välja printinud. Ega midagi, jope selga ja saapad jalga ning shoppama, sest ega tooraine ise kohale ju ei kõnni :).

Loomaliha Burgundia moodi

1 spl hanerasva
600 g loomaliha, lõigatud suurteks kuubikuteks
100 g suitsupeekonit, viilutatud
350 g shallot või pärlsibulaid, kooritud
250 g šampinjone
2 küüslauguküünt, viilutatud
1 kimp ürte (rosmariin, tüümian, petersell ja loorber)
1 spl tomatipastat
1 pudel punast veini

1. Kuumuta suures potis supilusikatäis hanerasva. Maitsesta loomaliha soola ja piparaga ning prae kuldseks. Aseta praetud liha sõelale nõrguma.

2. Pruunista peekon, sibulad, šampinjonid ja ürtide kimbuke. Lisa tomatipasta ja lase mõni minut podiseda, aeg-ajalt segades.

3. Lisa juurde liha ning läbi sõela nõrgunud vedelik. Sega korralikult läbi.

4. Kalla juurde pudel veini ja 100 ml vett, niipalju, et liha ei oleks täiesti kaetud. Lase keema tõusta ja sega natuke.

5. Kuumuta ahi 150 kraadini. Kalla segu pannist ahjuvormi ning kata fooliumiga. Lase ahjus haududa 3 tundi. Enne serveerimist eemalda ürtide rootsud!


Minu variant: hanerasva käepärast ei olnud, aga õli sobis ka täitsa hästi. Kasutasin punaseid sibulaid ja lõikasin nad neljaks. See aasta on kuidagi kehva sibulate poolest, punased tunduvad säilivat vat et kõige paremini. Mul oli ka peotäis pärlsibulaid, aga neist olid ainult kestad alles.
Avastasin, et ainus enam-vähem suuruselt sobilik vorm, mis mul kapis, on keeksivorm! See aga tähendab seda, et peaks Kaubamajja üks päev shoppama minema ja kinkekaardid asjadeks vahetama :).

Hinnang: kui taevas süüa kõlbaks, siis maitseks ta just nagu veinis hautatud loomaliha. Kindlasti läheb kordamisele, aga järgmiseks korraks ostan veini ikka pudeliga, vähem mäkerdamist :).

Retsepti algallikas: Gordon Ramsay'i Beef Bourguignon

0 kommentaari:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...